Loppisfynd

Igår var det byloppis i vår by, där den som ville kunde ställa ut ett loppisbord och så kunde man ta en rundtur på bygden och leta fynd. Vi hittade en fin järngryta, en saftmaja, en fin jättelång bänk till trädgården, en cykel och lite annat. Och den här fina, gamla termosen för 30 kronor.
När jag var liten hade jag med mig en nästan likadan termos med varm choklad på friluftsdagen. Och så hade jag en apelsin och ett par limpmackor med ost. När man skulle äta mackorna hade osten ofta hunnit bli lite svettig. Det gjorde inte så mycket, för det var så himla gott att sitta ute och äta matsäck, och det var roligt med friluftsdag. Det var kul med längdhopp, höjdhopp, löpning 60 m, kast med liten boll och kulstötning. Men roligast av allt var slungboll. Där slog jag skolrekordet som hade stått sig i nästan trettio år. (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback