Trendig blomma

Det har blivit mycket fokus på växter den senaste tiden, men det kan inte hjälpas.
För några år sedan dök det plötsligt upp de här spjutliknande gröna växterna, som såg ut ungefär som ett knippe färska lökblast. De fanns överallt i inredningstidningar, på caféer, i fönster på arbetsplatser, i offentliga miljöer, i skolfönster, som dekoration i skyltfönster och som gröna inslag i inredningsbutiker. De var egentligen ganska fula, men charmiga på något sätt. De sålde ca 10 cm höga miniplantor på IKEA till bra pris, så jag slog till och köpte ett par, tre stycken. Två tog jag med till jobbet för att pynta där på ett trendigt sätt, och en behöll jag hemma.
Jag har vårdat den, planterat om, gödslat och pratat förtroligt med den, och den har uppskattat omsorgen och har vuxit till sig.
Så nu ser den ut som ett knippe långa lökblast, där de längsta stråna är drygt 70 cm.
(null)
Den är fortfarande egentligen ganska ful, men jag är ändå väldigt förtjust i den.
Snart kanske den får en ännu större kruka!

Jag tror att den heter Sansevieria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback