Mössens julafton

Nej, det är klart att det inte är deras julafton när en hård fälla slår ihop över dem med dödlig kraft.
Jag är inte rädd för möss, råttor, sorkar eller några andra djur av den sorten. Jag vågar till och med hålla i ormar (har hållit i både majsorm och huggorm).  Jag är inte rädd för fladdermöss, spindlar, insekter eller allt det där som krälar runt i jorden.
I stort sett kan man väl säga att jag har en ganska positiv inställning till det mesta djurlivet omkring oss.
MEN jag fixar inte att vittja en musfälla! Jag tycker att det är så äckligt med döda möss att jag nästan kan spy. Om jag är ensam i ett hus med möss föredrar jag dem levande än groteskt förvridna i en fälla. Jag vill inte ta i dem - inte ens med gummihandskar på mig. 
Jag skulle däremot utan problem kunna hålla i en levande mus.
Logiken i detta? (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback