En makalöst fin skärbräda

Vi hade en liten förhandsjulafton igår, då vi vuxna hade Secret Santa till våra julklappar. Det var många fina saker, så det var otroligt svårt att välja om man skulle behålla det man fick, eller om man skulle byta när man fick en etta eller sexa på tärningen. När julklappsleken var slut var den här fina skärbrädan min:
Hur ska jag våga skära något på den, så att den blir rispig? Men å andra sidan är det inte kul med ett bruksföremål som inte blir använt. Så det bästa betyget här vore väl att den snart är både repig och lite missfärgad av diverse livsmedel? 
"Allt måste hända dig" står det på den. Den strofen kommer från en dikt av Bodil Malmsten, ur diktsamlingen "Det här är hjärtat":
 
Du och jag kände
varandra från början
Kände
Kände igen
 
Var rädd om dig
Jag är rädd
 
Ingenting får hända dig
Nej vad säger jag
Allt måste hända dig
och det måste vara underbart
 
Kom tillbaks
 
Fint, eller hur?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Så fin!

2022-12-26 @ 15:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback