Några djupa andetag som ger energi

När hela världen har blivit så förändrad, och vi måste träna oss i social distansering, samtidigt som vi ändå ska fortsätta som vanligt i skolan. Jag åker till och från skolan med tunnelbana och buss, och ibland är det obehagligt fullt på bussarna. När vi står där alldeles för tätt packade skickar jag alltid ett meddelande till SL om att det är oacceptabelt fullt på bussen - att de inte fäljer myndigheternas direktiv. Jag har nog hunnit skicka nästan tio såna meddelanden de senaste månaderna. Jag får oftast svar från SL. Trevliga svar där de har undersökt om det är en inställd tur som har orsakat trängseln, men de tror att det helt enkelt är så att folk inte väntar på de extrainsatta bussarna, som i sin tur går nästan tomma. Och då kan man ju tänka sig att de så småningom tar bort extraturena, eftersom det är så få som åker där. Så knasigt det kan bli.
 
Men när man äntligen är ledig är det så skönt att få gå ut i skogen och dra några djupa andetag och kika efter tomtar, troll, älvor och andra spännande små vänner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback