Överleva katastrofer

Jag fick ett erbjudande från "Pennan och svärdet" (en förening med syfte att stötta Sveriges försvar) att köpa ett överlevnadskit med saker man har nytta av i händelse av nödläge eller katastrof av något slag. Paketet kostade 296 kronor och det innehöll en massa bra saker! (null)
Det kändes som rena julafton när paketet kom.
(null)

(null)
Som ni ser var det mycket roligt i lådan.
(null)
Små, smidiga nödsovsäckar. Det vet man ldrig när man kan behöva.
(null)
En laddstation. Det kanske är precis det man behöver om man har gått vilse och mobilen har laddat ur. (null)
En liten radio som går att ladda med usb-sladd, solceller eller helt enkelt genom en mekanisk vev på sidan! Dessutom har den en riktigt stark ficklampa! Och ljudet i radion är riktigt bra, jag har testat.
(null)
En ljusstark pannlampa är användbar i många sammanhang.
(null)
En liten smidig förbandslåda som innehåller det allra viktigaste. Så genomtänkt!
(null)
Liten spegel om man behöver signalera.
(null)
Kombinerad visselpipa, spegel, kompass, tändstål och vattentät förvaring av tändstickor. 
(null)
Här är kompassen. 

Nu undrar jag bara - hur ska allt det här få plats i handväskan?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Du får köpa en större handväska. Eller så tar du ryggsäcken...
Jag har flera av de där sakerna. Bla. radion. Och en del sjukvårdsartiklar.
Den sista kombinationen verkar riktigt bra. Och sovsäckarna. Eller egentligen allt. Det verkar genomtänkt.

Svar: Ja jag tror på fullt allvar att man kan ha stor nytta av den här utrustningen.
Fia

Postat av: Ajli

Snyggt tycker jag, har de där tre dagaranas överlevnadskit sedan innan Covid också, så har väl "bunkrat" kan man säga, halva mitt liv XD

Svar: Jag är också en gammal bunkrare. Har alltid haft en trygghetsreserv i händelse av katastrof.
Fia

2020-03-31 @ 18:32:18
URL: http://ajlimuller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback