Never ever give up

Jag ville verkligen ha en liten planta som minne från en speciell plats. En dag i början av juni lyckades jag gräva upp en liten sidoplanta där jag fick lite rötter med mig. När vi kom hem ställde jag den i ett glas med vatten, och jag märkte till min glädje att den såg pigg ut, den hade klarat resan i en varm bil. Glaset med den lilla plantan fick stå ute på tomten i väntan pä plantering i kruka. 
Ett par dagar senare upptäckte jag att kraftig nattblåst hade vält ut plantan från burken och nu låg den i solgasset och var alldeles uttorkad.
Jag ville inte ge upp hoppet, utan planterade den i en liten kruka och hoppades att den mot alla odds skulle få nytt liv. Jag har nåmligen en liten egenhet att jag vill rädda även fula blommor, för jag vill liksom aldrig ge upp.
Den här plantan skrumpnade snabbt ihop och tappade alla blad. Den såg väldigt död ut. Men jag kunde ändå inte förmå mig att kasta den, utan den har fått stå där med sin nakna pinne hela sommaren.
Och så, igår upptäckte jag att den har börjat få ett nytt blad! Man ska inte ge upp!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback