Världens bästa loppis!

Jag har ett riktigt smultronställe när det gäller loppisar. Kan tyvärr inte avslöja var det ligger, för så fort man avslöjar sina bästa platser blir de trendiga och väldigt dyra. Det här är ett underbart ställe som ligger långt inne i de värmländska skogarna. Det öppnar säsongen till påsk, så jag har längtat och väntat på säsongsstarten i flera månader.
Idag var det dags att fynda igen. De bästa fynden var en fin lampa för 50 konor och en drös trasmattor för 10-40 kronor. Det bäst av allt är att man kan slå siig ner på loppisen och köpa två kaffe, två korvar med bröd och två våfflor för 80 kronor. 
Drömpriser för en stockholmare.
 

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Själv är jag ingen trasmattemänniska, det beror kanske på vilken sorts bostad man har. Men trasmattor är ett fantastiskt återbruk.

Svar: Ja trasmattor på rätt ställe är verkligen en hit, men de kan se riktigt malplacerade ut i fel miljö. Det som är charmigt med dem är att de alltid bär med sig en historia. Eller kanske snarare många historier.
Fia

Postat av: Mösstanten

När min mamma levde sysslade hon med bildväv och hon använde gamla kläder som hon klippte trasor av. Det kändes så bra att hitta sin gamla skjorta i väven.

Svar: Då fick tavlorna dubbelt innehåll för dig!
Fia

2018-04-04 @ 11:50:18
URL: http://mosstanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback