9. Banan jag minns

Här tänker jag inte på frukten banan, utan banan som i något man åker i eller på .
 
Den bana som har gjort störst intryck i mitt liv är motorstadion i Karlskoga. Där tillbringade vår familj många timmar när min pappa stod i depån (eller var han nu stod) och mekade med bilar. 
Jag tyckte att det var jätteroligt att stå bredvid banan och titta på bilarna som åkte runt, runt, men jag avskydde det gälla och vinande ljudet som jag tyckte dånade i mina öron. 
Jag tycker fortfarande inte om den typen av ljud, och jag tycker att det dånar i öronen när man går på en bro över en hårt trafikerad väg.
Den här bilden har jag tagit för några år sedan. Det lät precis som på en biltävling.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback