19. Det är svart och vitt med fläckar av rött

 Jag ser framför mig ett svart- och vitrutigt köksgolv i ett kök där det har lagats en massa god mat. Det mesta av maten har hamnat i grytor, skålar och kastruller som det var tänkt, men om granatäpplen ingår som en ingrediens är det stört omöjligt att inte få några röda stänk någonstans. Det ser alltid ut som ett bestialiskt mord har ägt rum, även om man använder alla knep som finns. Ni vet, man ska halvera granatäpplet och lägga det på en träskärbräda och knacka på halvorna med en träslev, eller så ska man krafsa ut kärnorna i en skål med vatten, eller så ska man... ja, det finns ju massor av bra knep, och de funkar ofta hyfsat bra, men det är alltid några stänk som far iväg någonstans.
 

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Nu blir jag påmind om de frysta granatäppelkärnorna vi köpte. När ska vi använda dem? Snart hoppas jag.

Svar: Trevligt! Det är ju gott i sallad och på olika sätt i matlagningen.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback