Ovanligt musikalisk publik...

 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nu har jag scrollat ner genom en massa av dina skrivna inlägg. Vilket mysigt litet torp du har köpt! Med vedspis och allt.
Grattis!
Jag är en smula avundsjuk...

Svar: Tack! Ja, det är otroligt mysigt! Precis mellan skogen och en stor jättestor äng. Eftersom förra ägaren älskade naturen i allmänhet och fåglar i synnerhet har hon i många år haft många fågelbord och massor av fågelholkar i överallt, vilket har gjort att det finns massor av fåglar av många arter som söker sig dit. En morgon hade det varit besök av sju olika fågelarter redan innan frukost. Det är så häftigt. Jag har köpt flera påsar ängsblomsfrön, så att jag kan hälla ut dem i dikeskanten och locka till mig fjärilar och andra insekter för att öka artrikedomen ytterligare. Vi tänker vara försiktiga med skogen som hör till fastigheten (jojo, man är skogspatron numera) så att den skogen kan få bli en fristad för många olika arter. Förutom alla fåglar finns det både hare, räv och rådjur runt knuten. Och så är det ju vargrika trakter enligt varghatarna....
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback