Många minnen...

Jag gillar att spara mina dokument och anteckningar så att jag ser dem. Jag har många års erfarenhet av trasslande teknik och kapsejsade servrar när det absolut inte får ske, från mina arbetsplatser. Det verkar som om kommuner inte tänker på att det interna nätet blir otroligt belastat när det är dags för alla lärare att skriva omdömen och betyg så att alla är uppkopplade samtidigt. Det blir alltid en massa problem där man antingen inte kommer ut på nätet, eller så blir man utkastad med jämna mellanrum. Jag har därför byggt upp mitt eget lilla backup-system för både jobbrelaterade och privata bilder och textdokument. Lite spretigt kanske, men jag gillar det!
Jag använder molntjänster också, men inte för mitt privata skrivande. Det vill jag spara hos mig tills jag är klar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback