#Blogg100 2016 - dag 2

Jag har alltid varit lite mörkrädd. Har alltid fasat för att träffa på spöken och gastar i mörkret.
 
Men nu ikväll kände jag att det inte är spöken jag är mest rädd för. Inte mörker heller.
 
Jag har sett Uppdrag Granskning som handlade om främlingsfientlighet, och hur människor var beredda att tända på asylboenden på grund av sin motvilja mot muslimer. De ville allra helst att muslimer skulle befinna sig inne i husen så att de skulle dö en plågsam död.
Nu vet jag vad som är värre än spöken. Det är människor som fullständigt saknar empati.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Absolut!

Svar: :)
Fia

Postat av: Per-Anders

Håller med dig fullständigt. Själv såg jag inte programmet du skriver om men har i andra sammanhang reagerat mot främlingsfientlighet och rasism i olika former. Mörkrädd blir man också när man konstaterar att vi har ett folkvalt parti i riksdagen som blåser under de främlingsfientliga stämningarna i Sverige.

Svar: Ja, det är verkligen skrämmande!
Fia

2016-03-03 @ 15:54:05
URL: http://peranders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback