Skaffa aldrig sommarkatt, jag menar sommarskyltdocka

Idag flyttade hon från mitt källarförråd till en bil som skulle ta henne till hennes nya hem. Hon blev lovad en blond peruk, och hon skulle kanske bli klädd i en antik, blå brudklänning. Jag vet att hon kommer att få det bra. Hennes nya familj kommer att ta hand om henne. Hon tillbringade sina dagar under ett påslakan nere i mitt källarförråd, och jag höll till uppe i lägenheten, och då lär man aldrig känna varandra på riktigt.
Den nya familjen frågade vad hon hette, och jag måste skamset tillstå att jag inte ens hade givit henne ett namn.
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, på ett av mina tidigare jobb, i Försvarsmakten, hade vi en skyltdocka som fick vara med om en massa olika äventyr! Vi hade fått två olika uniformer i present från utländska besökare, så vi hade en norsk och en tysk outfit, och dockan bytte namn beroende på vilken uniform som var på...

Svar: Det var en lycklig skyltdocka som fick vara med i verksamheten.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback