Magnus Uggla

En vän och jag var och såg Magnus Uggla på Vasateatern igår. Det är helt otroligt att tänka sig att vi köpte biljetterna i februari till en föreställning i december! Men det var värt att vänta på. Föreställningen var väldigt personlig, och han bjöd väldigt mycket på sig själv. Han hade stor självdistans och berättade om olika händelser från barndomen och framåt, som har präglat honom som människa och artist. Det kändes både proffsigt och personligt samtidigt.
 
Det var Magnus Uggla och tre musiker. Eller musikanter kanske man ska säga, för de spelade både gitarr, bas, cello, fiol, dragspel, klaviatur, saxofon, trumpet och trummor. Som ni förstår kunde alla tre musikerna spela på en rad instrument. Härligt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Det verkar ha varit en trevlig föreställning, det där. Själv har jag haft lite svårt för Magnus Uggla tidigare, men med åren (mina år, alltså), har han blivit bättre och bättre. Skulle gärna ha varit där och lyssnat jag med.

Svar: Ja, han är duktig. Väldigt mångsidig och med skarpa, ironiska texter. Jag gillar honom.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback