Fredagsmorgon

Det ser ut att bli en vacker höstdag. Solen lyser genom morgondiset, utan att riktigt värma. Löven sitter fortfarande kvar på träden, de flesta har kvar sin gröna färg, men de är alldeles blanka och nytvättade av morgondagen. Luften är nästan krispigt frisk när jag går mot tvärbanan för att åka till jobbet. Även gatorna är blanka och kalla efter nattluften, som har hunnit bli septemberkylig. När jag passerar mitt morgonpigga Konsum, som öppnar redan klockan sju på morgnarna ser jag hur tiggaren som alltid sitter just där redan har börjat förbereda sig för sitt långa dagsverke. När jag kommer hem efter jobbet idag kommer hon fortfarande att sitta där. Förhoppningsvis har hon fått ihop några kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback