Blå hibiskus

Förra sommaren tillbringade jag några veckor i Ungern, och jag blev så fascinerad av de vackra blå hibiskusarna som växte på många ställen. De fanns i parker och trädgårdar, och fungerade som häckväxt på några ställen. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om just hibiskus, och har sett många  olika varianter på färg och form på blommorna, men den vackra blå färgen har jag aldrig sett förr. Jag tog hem några skott i en PET-flaska, och jag vårdade dem ömt, så det började bli tendens till små rötter, men plötsligt en dag gav mina skott upp och vissnade.  Jag blev otroligt besviken, men för några veckor sedan fick jag ett brev på posten med några nya skott, och en påse med hibiskusfrön. Fröna är så söta - de ser ut som hjärtan! 
Nu börjar det bli små, små utskott på skotten, så jag hoppas att de orkar bilda rötter den här gången. Och så ska det bli jättespännande att se om det går att få fröna att gro!
Hoppas på livskraft här!
Har ni sett hibiskusfrön tidigare?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Lycka till.

2015-11-17 @ 18:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback