Tapetsering på gång!

När målarfirman hörde av sig för att boka in omtapetseringen av mitt sovrum såg jag till att svänga mig med facktermer så att de skulle förstå att de talade med en kvinna som var målarhustru i massor av år, så att de inte skulle fuskjobba. Nej, nu ljuger jag. Jag kunde dock beskriva hur tapeten såg ut mot taket med hjälp av mina kunskaper, och jag visste hur mycket som behövde röjas undan för att de skulle kunna jobba på ett smidigt sätt. Det var otroligt svårt att välja tapeter, eftersom jag fick fyra tjocka pärmar att välja och vraka från. Jag var sugen på lite mönster, men inte ett galet, påträngande mönster som man skulle tröttna på efter ett tag. Så nu har jag valt en varm gul färg (så att det ska kännas lite soligt i rummet) med ett lite roligt spiralmönster. Det kommer nog att bli bra! I morgon kommer tapeterna på plats. Idag har målaren spacklat och fixat, och har dammsugit väldigt noga, så det finns inte ett dammkorn på golvet.
Och till min käre exmake: Nej det blev inga orange eller skogsgröna medaljongtapeter! :)

Kommentarer
Postat av: Freja

Min man hatar gult, så det har vi ingenstans här hemma. Synd, för i ett tidigare boende hade jag ljust gula tapeter i vardagsrummet, och det rummet kändes precis som du skriver, alltid soligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback