Våra olika preferenser

Jag ska äta nyårsmiddag hos syrran, och som vanligt har jag i egenskap av närmast omdömeslös onyttighetslivsmedelsanvändare fått uppdraget att göra efterrätten. I vanlig ordning använder jag såna horribla mängder av grädde, socker och smält vit choklad att jag befarar att jag kommer att bli häktad för allmänfarlig verksamhet om någon dietist i maktposition kommer att dyka upp. 
När jag diskuterade ingredienserna med min trettonåriga systerdotter reagerade hon till min förvåning inte alls på de hälsovådliga ingredienserna, utan hon sa:
- Hmmmm, gelatin...hur är det tillverkat egentligen....är det inte tillverkat av gris på något sätt?
När det gäller dagens ungdom behöver man alltså inte dölja orimligt kaloriinnehåll, utan det viktigaste är att man använder ekologisk grädde, Fair Trade-socker och närproducerad choklad!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså - en av de godaste efterrätter jag har ätit i hela mitt långa liv. Denna perfekt komponerade dessert fick alla runt bordet att tystna och bara njuuuuuta av varje sked. Kräv receptpublicering så gör ni succe på nästa bjudning!

Svar: Jag lägger ut receptet här senare i dag!
Fia

2016-01-01 @ 09:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback