Skolstart

Jag  var på väg att lämna min skola under vårterminen, och var på intervjuer på ett par ställen. Av lite olika skäl blev det så att jag inte bytte skola, tex konstiga villkor och att de inte ville ge mig den lön jag ville ha. 
Jag har kontakt med lärare på olika skolor och det verkar vara en otrolig rotation på lärare just nu. Många passar på att byta skola för att det är bästa sättet att förhandla upp sin lön, och det gör att den gamla skolan annonserar efter nya lärare, som lämnar sin gamla skola, som i sin tur annonserar efter nya lärare....
På min skola har det varit sanslöst många som har slutat på vårterminen, och några sa upp sig under sommaren, någon sa upp sig för ett par dagar sen och en sa upp sig idag...
Det innebär att vi ska starta det nya läsåret med ett stort antal vakanta tjänster. En av våra nior saknar just nu lärare i svenska, engelska, matte, biologi, fysik, kemi, bild och teknik. Och eleverna börjar på måndag. Det här blir riktigt, riktigt spännande...

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har en kompis som är nyutexaminerad lärare och hon kunde välja mellan olika erbjudanden nu i höst!

Svar: Förvånar mig inte!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback