Tips på bra bloggar

De senaste månaderna har jag haft så mycket annat som har tagit tid, så det har blivit lite si och så med bloggskrivandet. Men det är inte så väldigt konstigt, för jag har märkt att det här med bloggaktiviteten går i vågor med mer intensiva och aktiva perioder, och andra perioder då det händer betydligt mindre.
Under de intensiva perioderna hinner och orkar jag inte leta reda på nya bloggar, men det finns bloggar jag alltid går in och läser med stor behållning. 
 
Anna (Filipendula)
Kvinnan som kombinerar fantastiska bilder och fängslande små historier. Hon lyckas hitta motiv och kameravinklar så att en ärta kan se ut som en diamant!
 
Annelie
Kvinnan som trollar med ord. Beskriver känslor och stämningar så att det blir ren poesi.
 
Annette
Kvinnan som är en segrare. Har besegrat cancer och skriver nu på ett sätt så att läsaren kan hämta ny energi i texten.
 
Bokkei
En osannolikt skicklig tecknare. Man tror inte att det är sant när man ser hennes bilder. Hur i hela friden kan någon vara så grymt skicklig?
 
Ejmis
Kvinnan som förmedlar en skön blandning av vardagsbestyr, djupa tankar och bra boktips. 
 
Erik
Mannen som lägger ner mycket tid på välskrivna inlägg med intressanta bilder och spännande information. Många trivsamma strövtåg med härliga ögonblicksbilder.
 
Freja
Kvinnan som har en härlig blandning av humor, allvar, vardagstankar och feminism.
 
Hanna
Kvinnan som älskar rosa och är lika läsvärd vare sig hon skriver från Norrland, Finland eller olika ställen i världen. Jag får abstinens när hon har för långa skrivuppehåll.
 
Irene
Kvinnan som med humor och charm beskriver olika saker som dyker upp i tillvaron.
 
LissenTo
Kvinnan som bjuder på sköna bilder och vackra ord. Har en förmåga att visa skönhet och harmoni i olika miljöer. Hon kan bjuda på ett smittande leende från Vietnam och glittrande barnaögon bland nära och kära.
 
Ohemul
Kvinnan som på ett kärleksfullt, träffsäkert och mycket underhållande sätt lyckas beskriva livet som småbarnsförälder.
 
Anna-Lena
Kvinnan som får mig att längta efter långa, sköna skidturer på orörd snö. Har både humor och humör. 
 
Mia
Kvinnan som förmedlar kärleken till mat så att man vill hoppa in i bilen och åka till hennes jobb och äta massor. Hon har även förmånen att bo mitt i sanlöst vacker natur, och det är en sann njutning att få följa med på strövtåg med hjälp av hennes skarpa kameralins.
 
Frktjatlund
Kvinnan som skriver träffsäkert om stora och små händelser i tillvaron. Det är skarpa iakktagelser och underbara texter med skärpa och humör.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tack för tipsen. Och tack för fina ord om varje bloggare. Jag tror du har "fångat" mig på rätt sätt. :)
Nu ska jag läsa de andra.

Svar: Jag tycker väldigt mycket om ditt sätt att skriva. Det blir aldrig tjatigt, för du har en så bra avvägning mellan olika ämnen.
Fia

2014-09-21 @ 16:38:26
Postat av: frktjatlund

Tack, för dina berömmande ord. Och du är en av dem som jag brukar titta in till.

Svar: Det var roligt att höra!
Fia

Postat av: ejmis

Tack! <3
Och tack för tipsen om bra bloggar!!

Svar: Läsvärda hela bunten!
Fia

2014-09-23 @ 21:04:43
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilken fantastisk lista! Och jag tycker du har fångat essensen av mig :) Fina ord. Nu ska jag skärpa mig och börja blogga mer.

Svar: Härligt! Jag ser fram emot täta uppdateringar!
Fia

2014-09-23 @ 21:36:45
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lissen

Tack kära du, för fina ord, blir glad.
Ska titta in till dina bloggtips, framöver.


Svar: Ja gör det! De är klart läsvärda!
Fia

2014-09-23 @ 22:34:00
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Mia

Tack, vad gullig du är!!! Ler generat.... ;) Stor kram....

Svar: Kram!
Fia

2014-09-24 @ 05:01:48
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: irene

Tackar allra ödmjukast, även om det är skrivtorka nu för tiden.

Svar: Det där med skrivlusten går ju både uppåt och nedåt.
Fia

2014-09-26 @ 20:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback