Ny Marian Keyes

Den 6 november släpper Marian Keyes en ny bok. Då släpps bara den engelska versionen, men översättningarna kommer säkert ganska snart. Marian Keyes har haft problem med svåra depressioner under några år, så pass allvarligt att hon inte ens kunde skriva korta inlägg på sin hemsida/blogg på nästan ett år. Vid några tillfällen skrev hennes man kortare inlägg där hon skickade hälsningar till sina läsare. Det känns därför väldigt roligt om hon nu mår bättre igen. Hon har en härlig humor och lyckas skildra olika situationer så att man inte kan låta bli att skratta högt om man råkar sitta på allmän plats och läsa.
Jag har hittills läst alla hennes böcker - alla är inte lika bra, men alla är läsvärda - och nu ser jag fram emot att läsa den nya boken.
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh. så jobbigt för henne! jag har utmattningsdepression just nu, det är inte alls kul att inte kunna vara sig själv! Jag ser fram emot översättningen, orkar inte läsa på engelska, men älskar hennes böcker!

Svar: Ja hon skriver så roligt att man längtar efter nästa bok när man har läst ut den senaste. Jag hoppas verkligen att du får tillräckligt med vila och hjälp för att komma tillbaka med ny kraft igen. Men ta det lite försiktigt! Jag känner många som har haft för bråttom att jobba för fullt igen, så de blundar för att de fortfarande är lite sköra, och är inte rädda om sig själva.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback