Mattelektion

Just nu sitter jag i ett knäpptyst klassrum, där det enda som hörs är det svaga prasslandet från papper och det lätta skrapandet från 30 pennor, när mina nior skriver matteprov.
Vi har stångats och slitit i drygt två år, där jag har mött tjuriga, skrattande, gråtande, strålande och trötta elever. Ibland har jag undrat hur jag ska få alla på banan, med alla avkörningar som förekommer, men just nu inser jag att vi åker på samma motorväg - åt samma håll!
 
Det där slitet, tjatet och envisheten har lönat sig! 
Ungarna är på banan!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Härligt!

Svar: Visst! :)
Fia

2014-09-25 @ 12:21:51
Postat av: Freja

Vilken härlig känsla!

Svar: Ja, det är ofta så när man har kämpat med elever i flera år, att det känns så himla bra när de går i nian. Det blir inte alls samma känsla när man tar över en nia. Det är som om man behöver den där processen när de ska utvecklas, böka och ifrågasätta.
Fia

Postat av: Hanna

Härlig känsla! Och bra jobbat!

Svar: Gullungar! Efter allt slit!
Fia

2014-09-26 @ 16:43:49
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback