Bok med sorglig eftersmak

Jag visste att Magdalena Graaf har skrivit en bok med namnet "Det ska bli ett sant nöje att döda dig", som handlade om hur hennes första man hotade henne. Jag har inte läst den, men jag har undrat ibland om den är läsvärd eller om det bara är själva presentationen som gör att man blir lite nyfiken.
När jag för ett par veckor sen var i en bokhandel med bra erbjudanden om man köpte ett visst antal böcker stod jag och spanade efter intressanta titlar. Då såg jag att Magadalena Graafs nya bok "Mitt perfekta liv" hade en väldigt rolig framsida, och när jag läste baksidestexten bestämde jag mig för att ge boken en chans.
När jag läste den charmades jag av att hon bjöd på sig själv och hade modet att krossa glamourmyten om sitt eget liv. Jag skrattade gott åt väldigt mycket i hennes bok, och kände att hon som gammal glamourbrud med platinablont hår och sexig figur plötsligt presenterade en helt annan sida av sig själv. Eftersom jag tyckte att hon hade både humor och var lite crazy skulle jag skriva några vänliga ord på hennes Twitter-konto.
Eftersom kontot var låst blev jag lite intresserad av hennes blogg, för jag ville se om hon var lika rolig där. Då visade det sig att hon just har råkat ut för en personlig tragedi, och jag blev plötsligt livrädd att framstå som en stalker, så jag skyndade mig att radera mina ord på hennes Twitterkonto.
Boken är helt klart rolig och läsvärd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback