Att läsa bruksanvisningar

Brödrosten sa upp sig för någon vecka sedan. Först blev det ingen färg alls på brödskivorna och sedan blev det kolsvart och luktade bränt i köket.
Idag var det dags att köpa en ny brödrost. Jag läste bruksanvisningen noga och följde alla instruktioner till punkt och pricka. Innan man började rosta bröd skulle man sätta maskinen på max och sätt igång den fyra gånger. Samtidigt stod det att man skulle öppna fönstret (jo, det stod så i instruktionerna!)
Jag tryckte snällt ned spaken i fyra omgångar, men trots att det luktade lite ny-varm-elprodukts-lukt struntade jag i att öppna fönstret. Jag tyckte inte att de hade med det att göra.
Men där stod jag snällt och tryckte igång maskinen exakt fyra gånger. Inte tre eller fem, utan exakt fyra gånger.
Så himla plikttrogen är jag. Läser bruksanvisningar och följer instruktionerna. Öppnar förpackningar där det står "öppna här". Slänger mat med utgånget datum. Följer tvättanvisningar i kläder. 
 
Hur gör ni? Är ni wild and crazy och chansar eller är ni snälla och präktiga?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag är nog lite av varje.

Svar: Hehehe!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback