Present värd guld

 Ser ni vad det är på bilden? En plastficka med en grabbnäve av....saffran! Ni vet ju de ynka korn man köper i de små påsarna med 0,5 g i varje påse. I dag kom en arbetskamrat och gav mig det här bara för att vara snäll. Saffranet är färskt och gott och luktar himmelskt. Inköpt i Irak på en marknad. 
I går satt mina elever och räknade ut kilopriset på saffran (minst 28000 kr per kilo) och i dag satt jag plötsligt med den här skatten i min hand. Fantastiskt! Men då hade jag å andra sidan ritat upp en karta som visade mitt allra bästa kantarellställe!

Kommentarer
Postat av: Freja

Värt sin vikt i guld ;-)

Svar: Absolut!
Fia

Postat av: Yvanna

Att berätta något sådant är definitivt värt en sådan påse!!

Svar: Helt klart värt det!
Fia

2014-10-25 @ 20:54:51
Postat av: Anna FR

Jisses så härligt med saffransbröd istället för kantarellsmörgås. :D

Svar: Ibland är det jobbigt att välja!
Fia

2014-10-26 @ 20:00:38
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Tompa

Hur förklarar man en sån påse i tullen?

Svar: Man får väl hitta på fiffiga lösningar. Kanske gömma påsen under en hög hatt? Eller instoppad i bh:n?
Fia

2014-10-27 @ 18:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback