Något jag inte missar!

 
Jag är nog ganska plikttrogen av naturen, men visst har jag till exempel glömt att ge AD-droppar till mina barn, glömt att ringa vissa samtal eller glömt att handla saker fast jag visste hur viktigt det var. Jag skulle nog kunna  få ihop en skapligt lång lista på tillfällen då mitt minne har svikit mig. 
Men det finns ett åtagande jag sköter minutiöst, och det är intaget av järntabletter efter varje gång jag har lämnat blod. Jag missar garanterat inte att ta en tablett per dag i 20 dagar, för jag tycker att det är rena plågan, och jag vill inte skjuta upp det i onödan. Jag får ont i magen av de små djävulska tabletterna, men jag tänker att jag kan stå ut med det 20 dagar i rad tre gånger om året, om det finns någon som har nytta av mitt blod. om jag skulle glömma tabletten en dag betyder det att jag skulle förlänga plågan och det vill jag verkligen inte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback