Just nu...

Det är nästan svart ute, men trots mörkret måste jag ta mig till jobbet. Med bilen på verkstad har jag släpat väskan med pärmar och dator till busshållplatsen. Ett iskallt regnglopp sprider en kyla som kryper in under kläderna. På bussen sitter en man och hostar så det skräller. Ett litet morgonsömnigt barn gråter och gnäller hela tiden trots att mamman försöker trösta och underhålla.
Busschauffören är aningen otålig och gasar rejält mot en korsning och chansar genom att köra vidare fast ljuset hann slå om till rött. 
Åh, november - varför är du alltid tråkigare än dina elva kamrater?

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag försöker intala mig att november är tiden då man laddar energi inför december....attans vad dåligt det går!!!!

Svar: December är lättare att tycka om, med alla ljus och stjärnor, och gärna snö!
Fia

Postat av: Freja

Jag är lite förtjust i november, så där som en gärna är i en underdog...

Svar: Jag tycker att det där mörkret är så jobbigt.
Fia

2014-11-10 @ 22:17:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lissen

Vissa dagar är luggslitna

Men ibland kommer en gnutta solsken i november också

Svar: Det är sant. Det gäller att hitta novembersolen också!
Fia

2014-11-11 @ 21:40:48
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: lillsyrran

På lördag ska du få energigivande tårta, kram!

Svar: Tack! Det behövs!
Fia

2014-11-13 @ 14:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback