Fotomässan

Min ena bror och jag tillbringade många timmar på Fotomässan igår. Det fanns ju så himla mycket att se. Tillbehör, roliga böcker, väskor och saker man inte visste att de fanns och att man ville ha förrän man såg dem i montern. Det var en stor avdelning med utställnng av bilder. Där fanns starka bilder från olika reportage i olika miljöer, med bildtexter som ibland slog till som en snyting i mellangärdet. Det var några bildsekvenser som visade vardagen för en person för ett antal år sedan, och så hade fotografen sökt upp personen vid flera tillfällen, vid nya besök i landet. Ibland hade det blivit en bättre tillvaro för personen och ibland hade det blivit ren misär.
Det fanns även ganska många bilder som elever på estetiska utbildningar visade upp. En del var nytänkare och en del försökte efterlikna existerande stilar.
Och så fanns det väldigt många naturbilder. Det fanns bilder från Svalbard, våra egna fjäll, afrikanska savanner och olika skogsmiljöer. Ögonblicksbilder på fåglar och mäktiga bilder på olika vilda djur. Olika ljuseffekter och spännande kompositioner. Extrema närbilder och bilder som visade milsvida vyer.
Jag provade olika kameror och blev förtjust i en kamera som kändes alldeles perfekt. Den var trevlig att ta bilder med, var lagom lätt och var lagom stor för mina händer. Tråkigt nog kostade den 23000 utan objektiv...
 
Som väntat stötte vi ihop med andra fotointresserade vänner, och diskutera bilder och bildupplevelser över en fika.
Självklart kommer vi att åka dit nästa år igen!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Missade fotomässan trots att jag var i Stockholm i helgen. Hade lite annat som tog upp min tid.
Satsar på nästa år.

Svar: Nästa gång du åker till Stockholm borde vi träffas!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback