Inlägg 70: #Blogg100

Här kommer ett typiskt I-landsproblem: Jag stör mig så ofta på att all reklam tar så stor plats när man loggar in på vissa sidor på nätet, så att knappt halva sidan återstår till det man vill se, eller det man vill skriva. Man blir tvungen att scrolla vidare hela tiden, för att halva sidan fylls av jobbig reklam. Ibland är det dessutom så att en reklamruta hoppar fram och täcker hela sidan, så man måste leta rätt på ett kryss som gör det möjligt att klicka bort reklamen.
Och så stör det mig att det finns så mycket smaklös, sexistisk, normfixerad och obehaglig reklam. Man undrar om reklammakarna är födda i ett annat århundrade.
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

jag blir också irriterad på all reklam som finns på olika sidor
och speciellt när de hoppar upp i en stor ruta som man måste klicka bort för att kunna fortsätta att surfa på sidan

Svar: Ja, visst är det otroligt störande!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback