Pi-dagen idag

...och jag har inte firat pi på minsta vis! Borde jag som mattelärare skämmas?
 

Kommentarer
Postat av: Erik Semlan

Numera verkar det mesta ha en speciell dag. En gigantisk uppgift om man ska försöka hålla ordning på vilken dag det är, hopplöst! Räcker det inte med datum och veckodag längre?!
Du är klart ursäktad tycker jag.

Svar: Jag håller med. Det har blivit nästan löjligt många årsdagar. De viktiga sakerna tappar lite kraft av det.
Fia

Postat av: Tompa

Nästa dag att fira är den fjärde maj, av flera skäl. Dels är det 46 år sen vi flyttade till Nynäs, dels är det 110 år sen Henry Royce och Charles Stuart Rolls träffades första gången på Midland Hotel i Manchester och så är det Star Wars-dagen: "May the Fourth Be With You".

Svar: Då ska det bli rejält firande fjärde maj. Speciellt för det där med "May the Fourth Be With You" :)
Fia

2014-03-16 @ 15:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback