Redo för Europa!

Jag laddar för fullt för att åka iväg och låta min Citroen visa framfötterna (framhjulen?) i några länder i Europa. Idag har jag tvättat och vaxat bilen, kollat olja, lufttryck, spolarvätska och tankat fullt med bensin. Jag har lyft bort alla mattor och spolat av dem och därefter dammsugit hela bilen i varje skrymsle och vrå. Jag gjorde några fynd under sätet: min ena vante som jag trodde att jag hade tappat i vintras låg under sätet tillsammans med pinsamt många godisbitar och under det andra sätet hade den lilla smidiga första-hjälpen-asken glidit ner. Därefter har jag dammsugit själva sätena för att få bort damm och småskräp och till slut har jag polerat hela insidan av bilen så att vinylen blänker ikapp med solen.
Färddatorn blev förprogrammerad redan för ett par dagar sedan, och hopkopplad med datorn för att få de senaste uppdateringarna.
Kläderna är tvättade och strukna, blomvakt är fixad och nu tror jag bara det återstår att spela in lite bra musik att lyssna på under färden. 
Östeuropa, here we come!

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, äventyr, så kul!

Svar: Jag hoppas det blir bra! Har aldrig varit i Tjeckien och Ungern tidigare.
Fia

Postat av: Tompa

Glöm inte sparka på däcken.

Svar: Men det har ju du redan gjort! Jag är djupt tacksam för att du så ordentligt sparkade på alla fyra däcken!
Fia

2014-07-18 @ 12:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback