Saker som alltid har skänkt mig dåligt samvete

-Jag har ofta glömt att ge mina barn AD-droppar.
-Jag glömde alldeles bort att sätta in födelseannonser när mina barn föddes
-Jag har aldrig lyckats få till gulliga klippböcker med foton och viktiga datum om när barnen lärde sig krypa, gå, prata mm
-Jag fantiserade alltid om fantastiskt gulliga barnrum med en massa mysiga möbler och saker, men jag har aldrig lyckats genomföra det. Mina barns rum har nog varit ganska alldagliga. Ibland har jag målat en byrå eller ett skåp i en glad färg, men det har liksom aldrig varit ett rum som har fått inredningsreportrar på Allt i Hemmet eller Elle Interiör att ringa och be om att för göra ett reportage i mitt hem.
-Jag har ibland (ofta) missat att hålla mattider, för jag har hamnat på äventyr i skogen med mina ungar. Som tur är har vi ofta haft matsäck med (väldigt ofta hoprullade pannkakor eller smarriga pannbiffar) och har suttit på stubbar eller på höga berg och tittat ut över havet och njutit av vinden och doften av tång och salta hav.
-Och det värsta av allt: En gång skjutsade jag min äldsta dotter till en spökkväll på stallet. Jag släppte av henne och åkte därifrån. Hon var cirka tio år gammal och ganska mörkrädd, men hon tyckte om stallet och hon tyckte att det skulle bli jättespännande med spökkvällen. 
När jag kom en timme senare och skulle hämta hem henne stod hon tryckt mot stalldörren och väntade. Spökkvällen hade blivit inställd med kort varsel, och lappen som informerade om detta satt inte så väl synlig, så hon hade tillbringat en timme ensam i mörkret. Fy! Jag kan fortfarande känna att jag får ont i magen när jag tänker på det där!
Fast som kompensation till allt det där tror jag att mina barn alltid har vetat att de har varit det allra viktigaste i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Ylva

<3

Svar: <3
Fia

2014-01-30 @ 16:51:49
Postat av: Lois

*ärrad för livet*

2014-01-30 @ 20:09:40
Postat av: Lois

*ärrad för livet*

2014-01-30 @ 20:09:40
Postat av: Lois

*ärrad för livet*

Svar: *samvetet gnager!*
Fia

2014-01-30 @ 20:09:41
Postat av: Yvanna

Haha! Jag har lyckats hittills i livet trots utebliven födelseannons?! Man ba va.
Och ja, det vet vi <3

Svar: Vilken tur!
Fia

2014-01-30 @ 23:58:49
Postat av: lillsyrran

Lilla lojsan...
Men det som inte dödar dig gör dig starkare ;)

2014-02-06 @ 19:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback