9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Jag skulle vilja vänja mig av med att vara så lättsårad. Jag skulle hellre vilja vara oberörd av elakkheter och spydigheter och kunna hantera det utan att tappa energi och blir ledsen och sårad. Jag skulle vilja ha smarta strategier att lägga tillbaka osympatiska kommentarer i knät på den som har uttalat dem. 
Rent praktiskt har jag tekniken för hur man ska göra, och jag kan ofta komma med goda råd till andra människor, men själv är jag så onödigt tunnhudad.
Jag har till exempel en arbetskamrat som har en förmåga att lägga locket på diskussioner och ta död på fritt flödande kreativitet genom olika typer av kommentarer. Övriga personer i rummet blir först lite snopna och känner sig slagna på fingrarna, och först långt senare kommer vi på hur vi skulle ha bemött kommentaren och hur vi skulle ha sagt i stället. Och det löjliga är att personen som sitter inne med så mycket galla verkar totalt omedveten om hur omgivningen påverkas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback