13. Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful..

Som ni förstår ser jag mängder av slitna, halvtrasiga böcker varje dag på mitt jobb, men jag vet inte om man ska kalla dem fula av den orsaken. De är ju välanvända! Några av dem har passerat bäst-före-datum både på grund av slitage och inaktuellt innehåll. Det finns läroböcker som är relativt nya, men som innehåller formuleringar som hör hemma i en helt annan tidsålder. Men fula? Nej, de speglar ju sin tid.
Men en bok som är ful för att den ger associationer till ondska och obehaglig människosyn är ful även om den är hel och slät och utan hundöron. Den är ful för att den är en spegling av en epok som aldrig får komma tillbaka!
                                   
Finns det någon bok som kan vara värre?
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Samtidigt blir jag lite nyfiken att läsa något i den. Har aldrig läst en rad, och ändå är boken så känd. Å andra sidan har jag minimal lust att läsa en viss norrmans "manifest" så jag klarar mig utan Adolfs också.

2014-02-06 @ 19:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback