Mobilfri dag på skolan...

 

Kommentarer
Postat av: Tompa

Först läste jag rubriken lite slarvigt och tyckte att det stod "möbelfri dag", men det skulle ju också kunna vara ganska intressant...

Svar: Ja tänk vad mysigt. Då skulle man kunna bedriva undervisning sittande i en ring på golvet.
Fia

2014-12-17 @ 17:05:01
Postat av: Hanna

Låter ljuvligt. Säger jag som typ aldrig har mobilen med mig :)

Svar: Det där är så knepigt. Jag har min mobil i min väska vid min arbetsplats hela dagarna när jag jobbar, har den aldrig med mig till klassrummet. Vissa elever har utvecklat ett beroende och är fixerade vid sina mobiler, och det är på grund av de eleverna vi måste ha regler o mobilförbud mm. Det är synd, för det skulle egentligen kunna vara ett väldigt användbart hjälpmedel på olika sätt i skolarbetet vid vissa tillfällen. Men det är tyvärr ofta så att elever som har problem med koncentrationen blir extra splittrade av sin fixering vid mobilen.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback