Ekologi och ekonomi

 
Jag tycker om tanken på att återanvända saker, att möbler och kläder som en person har tröttnat på eller av någon anledning inte vill ha kvar, kan komma till glädje hos någon annan. Och jag har verkligen haft tur med det den senaste tiden. Ett stort lekbord med fyra pallar för 80 kr på loppis, en jätteskön soffa som skänktes bort mot avhämtning, en jättemysig fåtölj som min pappa har tillverkat, en rolig sovrumslampa för 80 kr hos Myrorna, ett stort fint köksbord i precis den form jag ville ha, med iläggsskiva för 400 kr och fyra stolar för 100 kr tillsammans, ett soffbord som någon ville bli av med, en tv-bänk som någon ville bli av med, ett par bokhyllor som min mamma har haft, ett balkongbord som en gammal kompis har gjort i ordning av ett gammalt symaskinsunderrede och en säng som jag lånar tills jag har hittat den säng jag vill ha. Allt är fungerande saker som jag tycker är jättefina. Och så har moder jord fått lite lättnad - slipper både besväret att bryta ner gammalt material med eventuella miljöstörande restprodukter och slipper dessutom ödsla energi och råvaror för nyproduktion. 
Jag ska lägga ut lite bilder på mina fynd när jag har hunnit måla o fixa med soffbordet.
Men jag kan visa det fyndade barnbordet i alla fall.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Heja alla återvinnare! Hoppas det tänkandet även får plats i julklappshetsen.

Svar: Jag tror att fler och fler upptäcker fördelarna med detta.
Fia

2014-12-22 @ 09:39:08
Postat av: Anna-Lena

Heja!

Svar: Jajamensan!
Fia

Postat av: Anna FR

Javisst är det väl det allra bästa...att återvinna..att leta på loppis och vindar är ju dessutom väldigt kul. Jag hade just med mig hem idag en cool pall från -50 talet. Med lite färg kommer den bli hur fräck som helst. Dina fina möbler här är ju bättre än bäst.
GOD JUL på dig min lilla fina vän.

Svar: God jul på dig Anna!
Fia

2014-12-22 @ 19:04:01
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback