Inlägg 43: #Blogg100 Bröllopslåt?

Jag brukar lyssna på musik eller radio när jag åker till jobbet. Jag brukar variera lite mellan olika kanaler, men "Lugna favoriter" brukar ha många bra låtar. En morgon i förra veckan berättade programledaren att "Eternal Flame" är en populär bröllopslåt i USA, och när de spelade den förstod jag varför. Jag måste ha hört låten tusentals gånger under årens lopp, men det här var kanske första gången som jag verkligen lyssnade riktigt ordentligt på texten. Vilken vacker text! Jag har alltid tänkt på låten som en trallvänlig låt utan större djup, men plötsligt hörde jag något mer i både text och musik. 
 
Close your eyes, give me your hand,
Do you feel my heart beating?
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Is this burning an eternal flame x2?

Am I only dreaming?
Is this burning an eternal flame?

Close your eyes, give me your hand (your hand), darlin'
Do you feel my heart beating? (do you understand?)
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming? (dreaming)
Is this burning an eternal flame? (aah)

Close your eyes, give me your hand, darlin' (oh ohh oh)
Do you feel my heart beating (do you understand)
Do you understand
Do you feel the same
Am I only dreaming (dreaming)
Is this burning an eternal flame (aah)



Kommentarer
Postat av: Yvanna

Jättefin!! Som du skrev, man har hört den tusen gånger men aldrig reflekterat över texten. Hade ingen aning om att det är en populär bröllopslåt i USA. Måste kolla om det finns någon fin cover, kanske akustisk på youtube, skulle vara fint :)

Svar: Jag tänkte också att den skulle kunna vara fin både som mjuk ballad till akustiskt komp och som svulstig överarrangerad låt!
Fia

2014-04-13 @ 12:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback