Nya utmaningen nummer 87: Den bästa doft jag vet

Jamen det finns ju så många dofter som är tilltalande! Jag tycker till exempel om:
- Doften av nyfödd unge
- Doften av sköljmedel (helst överdoserat och miljövidrigt i största allmänhet)
- Doften av tvätt som har hängt ute och torkat i vinden
- Doften av tång och hav
- Doften av fuktig jord i skogen
- Doften av alldeles ren och frisk, aningen snöblandad luft
- Doften av vitlök som fräser i olja i en stekpanna
- Doften av nyrivet limeskal
- Doften av en sprillans ny bok
- Doften av hundvalp
- Doften av rosmarin och timjan
- Doften av en behaglig, svagt skönjbar parfym
- Doften av Axe ( jo, det är sant! Jag älskar doften av Axe Africa)
- Doften av gul såpa
- Doften av nyslipat trä
- Doften av nyslaget hö
- Doften av nymålat rum
- Doften av tvål
- Doften av jasmin
- Doften av nyckelpiga på våren
- Doften av mogna äpplen när morgonfukten hänger kvar på höstmorgnar
- Doften av gardenia
- Doften av nybakat bröd
 
Jag skulle kunna hålla på ett bra tag till. Jag påverkas mycket av dofter. Skulle känna mig fattig utan att få sniffa in intryck från omvärlden.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Jag är med..dofter kan påminna om förr..som varm chokladmjölk..det får mig att bli åtta år när jag var på sommarkollo..fast jag längtade ständigt hem..så det är ingen höjdare att minnas..

Svar: Åh, kollo! Det lät så spännande tyckte jag när jag var barn, men jag fick aldrig åka till kollo.
Fia

Postat av: Yvanna

Vilka otroligt bra exempel. Jag hann bli hungrig, glad och allmänt mysig. Jag vet inte om jag skulle kunna komma så många fina exempel. Doften av kladdkaka typ (äter det just nu). Och rent hem! Plus regn! Och en brasa.
Ok... Det kanske kom en del förslag ändå. (Drömmer mig bort i lukter.)

Svar: Doften av kladdkaka! Och doften av dina sega chokladrutor
Fia

2013-09-22 @ 22:13:36
Postat av: lillsyrran

Doften av nyckelpiga? Intressant.
Och alla dofter som man i n t e gillar. Som sunkiga personer som sjunker ned på sätet bredvid en på bussen/tåget.

Svar: Ja, fy vad vidrigt det kan vara ibland!
Fia

2013-10-02 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback