Fynd i skogen

Nu i helgen skulle jag gå ut och leta svamp i en skog alldeles i närheten av mitt hem. Trots att det är så nära till bebyggelse är det en riktig skog, där man kan hitta ett och annat, både när det gäller växter och djur. Och så gjorde jag ett oväntat fynd. Plötsligt kom jag fram till ett stort, skräpigt område som mest liknade en bosättning eller ett läger på en krigshärjad plats. Det var ett jättestort område där det fanns stora högar med kartonger, skynken, gamla madrasser, mängder med skor, strumpor, tandborstar på marken, gamla matförpackningar, cigarettpaket, fimpar, kläder, konstiga knyten av tyg, fjädrar från minst en plockad fågel och övertäckta eldgropar. Dessutom fanns ett stort antal vittjade handväskor, bagar, kassar, väskor utspridda över området. Det var ett så stort område att det måste ha bott många människor där, men jag har svårt att avgöra om det kan ha varit 30-40-50 stycken. Det var som om många bodde där, men att de plötsligt blev skrämdaoch lämnade platsen hals över huvud med alla saker spridda över ett mycket stort område. Det var både skräpigt och fult, obehagligt och sorgligt på samma gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Som en skrämmande film.

2013-09-10 @ 13:00:40
Postat av: Anna-Lena

Jag vet inte... men jag fick känslan av att bärplockare varit i farten. Kan vara alldeles fel...

2013-09-10 @ 17:12:48
Postat av: irene

Men hu

2013-09-10 @ 19:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback