Tankar bland svampar

En liten skogspromenad lönade sig väl. Några kilo kantareller och trattkantareller har hamnat i stekpannan nu ikväll. 
Under själva promenaden hade jag sällskap i skogen. Mitt sällskap pratade en massa och glömde att koppla in svampletarblicken. Jag var tvungen att förklara att man inte kan vara 100% social utan man är tvungen att speja åt alla möjliga håll tills man upptäcker sina dyrgripar. Jag sa:
- Om du bara går och pratar och inte tittar ordentligt måste svamparna ha stora plakat och sjunga kampsånger för att du ska upptäcka dem!
Och det blev ju inte bättre av det. Då gick han bara runt och skrattade istället!

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Ja men jag dör av skratt..

Men alltså några kilo..nu skojar du väl och tar i så du spricker..

Svar: Nej, det var inget skämt! Mer än två kilo, närmare tre. Både trattisar och gulingar! Det är ett ställe i skogen där det är svamp överallt. När man tar ett kliv upptäcker man till sin förskräckelse att man har råkat trampa ner ett svampgäng. Ska ut en sväng på onsdag igen, och hoppas att det fortfarande finns lika mycket.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback