Nya utmaningen nummer 91: Något jag vårdar ömt

Det finns ganska mycket jag vårdar ömt. Relationer. Minnen. Visdomsord. Några speciella saker. Och min lagerplanta.
Min lagerplanta och jag står varandra mycket nära. Vi brukar fråga varandra hur dagen har varit när vi ses på eftermiddagen, efter dagens arbete. Då brukar jag andas ut lite koldioxid till den, och så får jag lite syre tillbaka. Det känns fint. Det är så det ska vara.
Det var en liten ynklig planta i en plastkruka när jag köpte den för några år sedan. Men den satte fart och växte och kan numera titulera sig "litet träd". Det är ju inte fy skam!
Jag tror att man närmast kan beskriva lagerplantans och mitt förhållande som det "Leon" hade till sin planta. Ni som har sett den filmen vet vad jag menar. Om jag skulle tvingas ge mig ut på ett uppdrag som prickskytt eller lejd mördare skulle jag definivt bära med mig min lager överallt, så att jag skulle kunna hålla koll på den. Men just nu har vi ingen beställning på gång, så vi kopplar av i största allmänhet i väntan på ett nytt uppdrag.

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Hi hi jag smälter..du har en lager som du lever ihop med. Intressant..

Jag sa just till ett av mina Olivträd här..skärp dig nu och var grön hela vintern. Så fick hon en liten lampa ovanför kronan..du vet en sådan där fräck stållampa som är så modern nu. Den lampan är störtgammal och har suttit på vinden här way back. Jösses..jag borde blogga på den där lampan känner jag. Vilken idé..tack för den Fialotta.

Hälsa lilla Lagerfeldt från mig. :D

Svar: Hälsa till Olivia från mig!
Fia

Postat av: Yvanna

Notally... natural!

2013-10-09 @ 00:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback