Nya utmaningen nummer 100: Mina kunskaper om mode

Jag har försökt analysera hur det ligger till med mina kunskaper om mode. Kunskaperna är egentligen inte så fruktansvärt dåliga, för jag vet i stora drag vad som är modernt och vad som anses helt ute, men det är snarare intresse som saknas.
Jag har så svårt att haka på trender för att ett visst märke eller en viss stil eller modell plötsligt blir modern. Jag tycker att det ofta blir lite sorgligt att alltför många människor slaviskt klär sig i det som ska vara det senaste modet, oavsett om det är snyggt, bekvämt eller klädsamt på den aktuella personen. Ibland kan man se ungdomar som är jättefina i sig själva, men där de på grund av grupptryck klär sig på ett sätt som döljer eller förvränger det som är genuint fint hos dem själva. 
Jag har heller aldrig förstått hur något som har ansetts väldigt snyggt plötsligt ska anses fult bara för att en skicklig marknadsföringsapparat styr den allmänna smaken. Det är nästan patetiskt hur ytliga reportage om kändisar och deras kläder kan förfasa sig över klädval som inte alls är så galna eller smaklösa, utan de kända personerna har gjort ett eget val som kanske inte fyller på kassakistan hos klädskaparna.
Så det här med att följa ett mode som dikteras av någon som vill tjäna pengar på folks osäkerhet är inget för mig.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag kan bara hålla med dig...och konstaterar att även media har stor makt i det här....

Svar: Ja, media styr verkligen vilka åsikter och attityder som ska gälla
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback