Jag köpte en penna på Ordning och Reda idag

Och sen fick jag frågan: Men har inte du redan en massa pennor?
 
Som om man kan ha för många!
 
Jag köpte dessutom en fin anteckningsbok när jag ändå var där på O&R och strosade. Jag tycker att det är så häftigt att köpa en fin bok som ska inspirera till en massa härligt skrivande. Det känns som om det är värt det även om böckerna är väldigt dyra. Den här anteckningsboken gick på mer än tvåhundra kronor. 
Det händer lite då och då att jag unnar mig så där fina böcker. Sen tycker jag att de är så fina att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva i dem, så jag lägger undan dem i väntan på de riktigt goda ideerna. Jag har väl ett halvdussin väldigt fina anteckningsböcker vid det här laget. Alla oskrivna. 
I väntan på de riktigt goda ideerna skriver jag mina anteckningar på helt vanliga kollegieblock, gamla kuvert, baksidan på jobbpapper, på lämpliga tomplatser i min lärarkalender, avrivna hörn från dagstidningen eller en bit hushållspapper i brist på annat. 
Vilken dag som helst kommer jag att skriva något klokt i mina böcker. 
 
*går till bokhyllan och tittar kärleksfullt på raden av fina anteckningsböcker, alla i en lila-plommon-gammalrosa ton*

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Det där känner jag igen mig i. Ska vi göra en revolution och börja använda våra snygga anteckningsblock i vardagen?!

Svar: Ja, kanske det!
Fia

2013-12-02 @ 10:08:03
Postat av: Anna

Mmmmmm jag förstår precis..det är kärlek..jag är likadan..jag älskar finböcker och pennor som det står ordning & reda på. Jag har dessutom en kasse från O&R och ett litet etui (från samma butik)..i handväskan med bra-o-ha-saker.

I en av mina böcker dokumenterar jag och skriver vad jag bjudit på..vid typ fester.. nyårssupéer m.m

Du kommer snart ta steget in i finbokens pärm..:)

Svar: Kanske! Jag fingrar lite på den ibland!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback