Filmtips!

Jag såg "En oväntad vänskap" i går. Jag har förstått att det är en bra film, så jag hade positiva förväntningar på den. Ändå blev jag positivt överraskad.
Jag har ju förstått att det handlar om två udda personer som mot alla odds blev vänner, men jag blev glatt förvånad över att man blev lite omskakad i sina egna värderingar flera gånger. Det var en ganska osminkad och osentimental skildring av olika villkor för olika klasser, och det häftiga var att man tyckte att den här unge killen var ganska ofärskämd och otrevlig mot den äldre mannen, men när man såg det ur mannens synvinkel uppskattade han killens stil. Jag vill inte avslöja för mycket om ni har planer på att se filmen.
Jag kan varmt rekommendera filmen!

Kommentarer
Postat av: A-L

Jag har sett den. Jag köpte den t.o.m. Bra köp.

Svar: Ja, det måste ha varit ett bra köp
Fia

Postat av: Mia

Jag hänger med på den rekommendationen...väl värd att se!

Svar: Ja, så himla bra!
Fia

2013-11-04 @ 17:52:47
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: lillsyrran

måste se den, många har talat så gott om den.

Svar: Ja. mycket bättre än jag trodde. Liksom lite mindre förutsägbar än jag trodde.
Fia

2013-11-04 @ 18:36:42
Postat av: frktjatlund

Instämmer i kören! Den var bra.

Svar: Ja, visst var den!
Fia

2013-11-09 @ 14:41:17
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Yvanna

Har tänkt se den, men är så orolig för att jag ska gråta så. Har liksom sparat den till stabilt tillfälle i övrigt.

Svar: Vissa filmer är helt enkelt gråtfilmer!
Fia

2013-11-17 @ 23:36:49
Postat av: Yvanna

Har tänkt se den, men är så orolig för att jag ska gråta så. Har liksom sparat den till stabilt tillfälle i övrigt.

2013-11-17 @ 23:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback