Utmaning dag 28: Celeb look-a-like

Dagens utmaning innebär att man ska berätta om en Celeb look-a-like (or wish to be look-a-like). Det är inte så ofta jag får höra att jag är lik någon kändis, men vid några tillfällen har folk sagt att när de ser Julia Louis-Dreyfus (som spelar Elaine i Seinleld) så tycker de att hon och jag påminner om varandra. Vad säger ni som känner mig, tycker ni att det finns likheter?
Jag kan lätt påstå att jag själv har svårt att se likheter en måndagskväll i mitten på mars, mitt i värsta omdömesskrivandeperioden, med en massa möten och med håret i en slarvig tofs, fultofflor på fötterna, lite småtrista kläder och väldigt mycket vardag. Inga röda mattor och smattrande fotoblixtar här.
 
Ska jag vara ärlig känner jag mig mer så här idag:
 
Den här utmaningen går ut på att skriva ett inlägg varje dag i 100 dagar, med en given rubrik varje dag. Det är hittills Mammselen och jag som har antagit utmaningen. Det skulle vara roligt om fler hoppar på tåget.

Kommentarer
Postat av: Lois

Du är mycket mer lik Elaine än häxan Mim!

Svar: Tack, det var tröstande att höra!
Fia

2013-03-18 @ 21:12:24
Postat av: lillsyrran

Jag håller verkligen med Lojsan. Dessutom är ditt leende mer bländande än Elaines.

Svar: Tack, vad snällt sagt!
Fia

2013-03-19 @ 08:45:48
Postat av: Britten

ja jag håller med de övriga.....en del sägar att jag är lik Lena Ohlin..men jag tänker att då är man närsynt

Svar: Jo, jag kan faktiskt hålla med om att ni har likheter
Fia

Postat av: Hanna

Jag tycker du liknar Elaine. Tänkte det när jag såg bilden bara lite i ögonvrån först att det var likt dig.

Svar: Tack, vad skönt att höra. Dagen när jag satte in bilden kände jag mig väldigt sliten och trist, hade sovit dåligt och hade håret i stripor. Jag var nog egentligen mer lik Madame Mim den dagen.
Fia

2013-03-19 @ 20:28:19
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback