Utmaning dag 17: Favoritsport eller favoritlag

Om jag skulle nämna mitt favoritlag skulle det gå snabbt och enkelt. Det är Hammarby. Jag tillhör inte precis fanklubben som sitter och skriker och kastar raketer på matcherna, men jag är tillräckligt intresserad för att med jämna mellanrum kolla hur det går för laget, och jag har ett silverhalsband med Hammarbyberlock. Jag har även ett par träningströjor i Hammarbyfärger. Men det är allt.
Om jag däremot skulle beskriva favoritsport blir det lite mer att välja mellan. Jag tycker att det är roligt att titta på både hockey och fotboll, men inte för mycket och för ofta. Friidrott, hästhoppning, dressyr och konståkning är roligt att titta på. Golf är tråkigt att titta på, och jag har aldrig provat att spela, för jag tycker att det verkar så otroligt långtråkigt.
När jag var tonåring ägnade jag mig åt gymnastik (mest akrobatik), pingis, simning och handboll/fotboll. Jag slutade med handboll för jag skadade mig så ofta för jag var lite för liten i kroppen och pallade inte riktigt sammanstötningar i närkamperna. Fotboll höll jag på med lite längre, men jag tröttnade i 20-årsåldern. Under några år spelade jag volleyboll, och jag skulle nog gärna spela det igen, för det var roligt. 
Min största idrottsliga prestation är faktiskt att jag lyckades fixa ett DM-rekord i slungboll. Jag vet inte om någon har slagit det rekordet, för själva sporten tycks ha försvunnit helt.
Det jag ägnar mig åt nuförtiden är....tja, just nu är jag superlat. Men för några år sedan gick jag regelbundet på Body Jam och Body Pump, och tillsammans med en arbetskamrat gick jag på ett gym och tränade.
När jag flyttade för ett par år sedan, började jag löpträna i stället, och började gå på cirkelträning på ett kvinnogym i Hammarby Sjöstad.
Förra året löptränade jag hela våren och sommaren, och jag hade årskort på ett gym, och dit gick jag under våren och sommaren. Under hösten har jag varit soffpotatis och har inte tagit mig i kragen och tränat alls. I torsdags gick jag till mitt gym för att förnya mitt medlemskap, men det fanns ingen i receptionen just då, så nu måste jag skärpa mig och samla ihop min karaktär och göra ett nytt försök i nästa vecka.
Jag har även anmält mig till Tjejmilen och Midnattsloppet, så nu måste jag plocka fram löpardojorna igen.
 
Jag hoppas fler vill hoppa på den här utmaningen, men av någon anledning fungerar det ine att länka till något idag, så ni får backa bland inläggen om ni vill se vilka rubriker man ska skriva inlägg om.

Kommentarer
Postat av: Lissen

Det här med träning kan gå upp och ner. Men br att du anmält dej till lopp, då finns det liksom ingen återvändå :-)

För man mår ju gott av träning, även om soffpotatisen gärna vill ta över. Känner igen det!

Svar: Det var för att tvinga mig själv att göra något som jag har anmält mig till loppen!
Fia

Postat av: A-L

Du är duktig du. Jag tycker också att träning går lite upp och ner. Dvs. för mig är det svårt att börja om igen, om man har fått något hinder i vägen, t.ex. förkylning...

Svar: Ja, det är alltid en risk att bryta sina rutiner.
Fia

2013-03-03 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback