Utmaning dag 94: What you´re doing right now

Jag sitter och lyssnar på radio samtidigt som jag har lagt till en ny skrivare till datorn, samt installerat programvara till en liten scanner. Så nu kommer jag att kunna spara mina gamla diabilder digitalt. Det kommer att bli roligt, men det kommer att bli ett ganska omfattande arbete eftersom jag har flera tusen diabilder sorterade i magasin och askar. Det gäller att prioritera och ha en plan för hur jag på bästa sätt ska märka och sortera bilderna. Nu funderar jag över om jag ska spara dem i olika kategorier. Kanske i kronologisk ordning? Kanske separata mappar för olika personer? Olika mappar för olika platser? Olika mappar för olika årstider?
Hmmm...det här tål att tänkas på...

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Oj ja du här finns en hel koffert med sådana diabilder..jag tänker på dem ibland men gissar att kvaliteten inte håller vad jag kräver idag av mina bilder. Kanske kan man redigerar och fixa till dem. Men vilket megaarbete det skulle vara.

Lycka till med ditt arbete

Postat av: lillsyrran

Ser fram mot att få se på bilderna.

2013-06-02 @ 20:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback