Nya utmaningen nummer 4: Det andra jag gör när jag kommer in i ett hotellrum

Hoppas att fler än Irene och jag hoppar på den här "Nya utmaningen". Det är några av rubrikerna som medger ett väldigt stort tolkningsutrymme, så det skulle vara roligt att läsa många olika tolkningar.
 
Dagens rubrik är i alla fall Det andra jag gör när jag kommer in i ett hotellrum. Jag försöker hitta ett mönster i mina vanor, men inser att det kan variera lite av olika anledningar.
Det första jag gör är alltid en snabb besiktning av badrum, utsikt och rummet i stort, där jag även försöker få en känsla för hur rent och fräsch det är. En luktbesiktning kan ingå i den här fasen.
Moment två kan variera av olika skäl:
Scenario ett: Jag reser tillsammans med någon jag känner väl och vi konfererar vänligt om hur vi ska samsas om galgar och utrymme för tandborstar mm, och vem som ska ha höger resp vänster sida av sängen. Dessutom brukar man alltid behöva slinka in på toan efter en lång resa med fika och svalkande törstsläckare.
Scenario två: Jag reser tillsammans med någon jag känner väl, men resan har varit lång och tröttsam, och vi bestämmer oss för att omgående ta en dusch, packa upp och äta en välbehövlig middag, men istället somnar vi omedelbart ovanpå sängen med kläderna på och vaknar utsvultna och ofräscha efter ett antal timmar.
Scenario tre: Jag reser med någon jag inte känner utan och innan, tex en arbetskamrat, och vi delar väluppfostrat upp rummets förvaring och livsutrymme mellan oss på ett lugnt och sansat sätt.
Scenario fyra: Jag reser ensam och njuter av lyxen att få breda ut mig ohämmat men hänger ändå in mina kläder ordentligt på galgarna och plockar sen oftast upp min kamera och fotograferar hotellrummet och utsikten.
Scenario fem: Jag reser ensam och tycker att hotellet känns lite läskigt, så jag kollar med bultande hjärta att det inte gömmer sig några mördare eller spöken i garderoben eller under sängen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Scenario fem..jag svimmar..du är så galet rolig du!!

Jag kan känna igen mig i alla alternativen.

Postat av: irene

Kul! Den sista varianten har ju faktiskt jag med också.

2013-06-16 @ 16:49:38
URL: http://tantmammamatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback