Nya utmaningen nummer 17: I mitt nästa liv vill jag återfödas som...

Svår fråga. Jag tror inte på återfödelse, men tanken är ju ganska sympatisk. Då behöver man inte tänka att allt är tvärslut när man dör.
Då är frågan: ska man återfödas som någon som redan har levat, så att man liksom kan manipulera med tiden framåt och bakåt, eller måste man följa tidens gång? Eller ska man återfödas som ett annat djur, ett annat väsen....? 
Tänk ändå om man kunde få återfödas som en rådgivare till någon människa som har varit väldigt mäktig på jorden, men som har använt sin makt till något ont. Då skulle jag självklart vilja ha med mig insikter om vilket lidande makthavaren är på väg att ställa till med, och så skulle jag lite smidigt förmå honom (för så har det ju oftast varit i världshistorien) att göra ett annat val, att ta ett annat beslut, och så kanske världen hade sluppit lite ondska och elände.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Jag föreslår att DU blir makthavaren, då skulle världen styras på ett klokt och mänskligt vis.

Svar: <3
Fia

2013-07-01 @ 07:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback